Connect with us

Законодавство

Винних у безпідставній невиплаті зарплати, стипендії, пенсії не звільнятимуть від кримінальної відповідальності

Дата публікації:

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 175 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат» № 4589.

Змінами до ст. 175 Кримінального кодексу України пропонується виключити ч. 3 цієї статті, якою встановлено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до притягнення до кримінальної відповідальності нею здійснено виплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої встановленої законом виплати громадянам.

Також передбачається посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат.

Так, згідно з законопроектом безпідставна невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої установленої законом виплати громадянам більш як за один місяць, вчинена умисно керівником підприємства, установи або організації незалежно від форми власності чи громадянином – суб’єктом підприємницької діяльності, – каратиметься штрафом від 1 500 до 3 000 (зараз – від 500 до 1 000) н.м.д.г. або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Те саме діяння, вчинене внаслідок нецільового використання коштів, призначених для виплати заробітної плати, стипендії, пенсії та інших встановлених законом виплат, – штрафом від 3 000 до 5 000 (зараз – від 1 000 до 1 500) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Законодавство

Проїзд дітей – у дитячих утримуючих системах

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» від 24 лютого 2021 р. № 152.

Змінами до Правил дорожнього руху надається визначення терміну «дитяча утримуюча система»обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла.

Новою редакцією пп. «б» п. 21.11 визначено, що забороняється перевозити  дітей, зріст яких менше 145 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім:

– транспортних засобів, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху;

– спеціалізованих санітарних автомобілів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативних транспортних засобів Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.

Також новими п. 21.1221.16 встановлено, що дитячі утримуючі системи повинні використовуватися у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки чи системами з’єднання дитячої утримуючої системи, передбаченими їх конструкцією, та відповідати вимогам чинних в Україні правил і нормативів.

Дитячі утримуючі системи встановлюють на місцях для сидіння, крім першого ряду. У разі перевезення дитини віком до трьох років у легковому автомобілі на місці для сидіння першого ряду допускається встановлення дитячих утримуючих систем, які встановлюються проти напрямку руху з обов’язковим відключенням фронтальної подушки безпеки цього місця для сидіння (у разі її наявності).

Дитячі утримуючі системи встановлюють та використовують відповідно до інструкцій виробників цих систем та транспортних засобів.

Характеристики дитячої утримуючої системи повинні відповідати масі та зросту дитини, яка у ній перевозиться.

Діти повинні перебувати у дитячих утримуючих системах у пристебнутому положенні.

Читати далі

Законодавство

Послуга «єМалятко» стала доступною на тимчасово окупованих територіях

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко» від 24 лютого 2021 р. № 155.

Доповненням до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691, комплексну послугу «єМалятко» поширено також на дітей, які народилися на тимчасово окупованій території у Донецькій або Луганській області, Автономної Республіки Крим чи м. Севастополя та народження якої не зареєстровано органом державної реєстрації актів цивільного стану.

Так, батьки зможуть отримати комплексну послугу «єМалятко» на підставі судового рішення про встановлення факту народження дитини, яке надходитиме від Єдиного державного реєстру судових рішень до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» в е-формі відповідно до порядку інформаційної взаємодії, визначеного Мінцифри разом з ДСА.

Читати далі

Законодавство

Інспекційні перевірки надавачів небанківських фінпослуг – за новим ризик-орієнтованим підходом

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення результатів інспекційних перевірок учасників ринків небанківських фінансових послуг» від 26 лютого 2021 р. № 22.

Положення розроблено відповідно до Законів України «Про Національний банк України», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про страхування», з метою врегулювання процесу організації, проведення та оформлення результатів Національним банком України інспекційних перевірок діяльності учасників ринків небанківських фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), за якими здійснює нагляд Національний банк, їх афілійованих та споріднених осіб.

Як повідомляє Національний банк, нове положення дозволить ефективно та системно здійснювати інспекційні перевірки згідно з новим ризик-орієнтованим підходом. Регулятор керуватиметься принципом пропорційності, оцінюватиме ризики та доцільність.

НБУ здійснюватиме:

– планові інспекційні перевірки – проводяться відповідно до річного плану, який затверджується Правлінням Національного банку до 25 грудня року, що передує року проведення перевірок. План перевірок на 2021 рік був оприлюднений у грудні минулого року;

– позапланові інспекційні перевірки – проводяться на підставі наказу НБУ за наявності законних підстав.

Крім того, якщо до складу фінансової групи входять небанківські фінансові установи, які регулює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, НБУ може ініціювати перед нею проведення інспекційних перевірок учасників групи на консолідованій основі.

За результатами інспекційної перевірки складатиметься довідки та звіт. Довідки надаватимуться об’єкту перевірки на етапі завершення перевірки, а звіт міститиме рекомендації та враховуватиме можливі обґрунтовані заперечення до фактів, викладених у довідках.

Якщо НБУ виявлятиме порушення вимог законодавства в частині регулювання діяльності з надання фінансових послуг, то готуватиме пропозиції про надання розпорядження про усунення порушення та/або доцільність застосування до об’єкта перевірки адекватного заходу впливу.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram