Співробітники Служби судової охорони зможуть утворювати профспілки | LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Співробітники Служби судової охорони зможуть утворювати профспілки

Дата публікації:

Комітет з питань правової політики рекомендував Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо врегулювання окремих питань проходження служби у Службі судової охорони» від 24 липня 2020 р. № 3935.

Проектом пропонується внести зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в частині, що стосуються проходження служби у Службі судової охорони, зокрема передбачається:

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

– утворення державної служби у Службі судової охорони та її територіальних підрозділів;

– вдосконалення наявного порядку визначення стажу служби у Службі судової охорони;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– поширення дії Дисциплінарного статуту Національної поліції на співробітників Служби судової охорони, а також визначення повноважень Голови Служби судової охорони та інших керівників Служби щодо застосування заохочень та накладення дисциплінарних стягнень на підпорядкованих співробітників;

– створення можливості співробітникам Служби судової охорони для захисту своїх прав та законних інтересів утворювати професійні об’єднання та професійні спілки відповідно до Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Також передбачено внесення змін до низки законодавчих актів.

Законодавство

Прописка в «Дії» – діджиталізація, але не реформа

Опубліковано

on

От

Тетяна ПЕЧОНЧИК,
голова Центру прав людини ZMINA

Як відомо, Верховна Рада проголосувала в першому читанні законопроект № 5463 про оцифрування послуги реєстрації місця проживання. Планується, що «прописку» можна буде змінювати через додаток «Дія». 

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Безумовно, цифровізація адмінпослуг — це важливо, однак прийняття цього закону не забезпечить реформування системи реєстрації місця проживання. По суті це переведення в онлайн-формат старої й незручної системи прописки, успадкованої з радянських часів.

Читайте також: Зміну місця реєстрації особи переведуть в онлайн

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Ця історія почалася в 2019 році, коли Президент Володимир Зеленський видав указ № 647/2019 «Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг», де доручив опрацювати «питання щодо запровадження реєстрації місця проживання за декларативним принципом».

Законопроект і справді було розроблено Мінцифри і Державною міграційною службою (ДМС), він був зареєстрований у парламенті групою народних депутатів. Утім, всупереч указу Володимира Зеленського і публічним заявам міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, він не запроваджує декларативну (повідомну) модель реєстрації місця проживання, коли для реєстрації досить повідомлення особи, а зберігає чинну дозвільну систему — коли людина може зареєструвати місце проживання в житлі тільки з дозволу власника.

Соціологічне дослідження, проведене в 2018 році, засвідчило, що в Україні близько семи мільйонів людей живуть не за місцем реєстрації. Більшість із них і далі не матимуть змоги зареєструвати своє фактичне місце мешкання, бо часто вони живуть в орендованому житлі, а власники, з багатьох причин, їм це не дозволяють. При цьому багато років буйним цвітом квітне ринок, на якому безліч фірм продають «прописку» за гроші громадянам, які не мають у власності житла чи змушені мешкати в іншому місті.

На жаль, після запуску онлайн-прописки всі ці проблеми залишаться. Адже якщо ви реєструєте місце проживання навіть онлайн, вам все одно треба буде дозвіл власника житла. При цьому згідно зі згаданим дослідженням, на запитання: «Чи прописали б ви квартиронаймачів, якби здавали власну квартиру в оренду?» — 95% опитаних громадян відповіли негативно. Іншими словами, навіть якщо перевести прописку в «Дію», мільйони громадян в Україні і далі не зможуть зареєструвати своє фактичне місце проживання.

Така система не зручна нікому — ні органам місцевого самоврядування, які не знають, скільки населення фактично проживає у тих чи інших громадах, а відтак не можуть точно розрахувати бюджети (не кажучи вже про перекоси в сплаті певних видів податків, які прив’язані до місця реєстрації), ні самим людям, які не можуть реалізувати ряд своїх прав за місцем фактичного мешкання.

Зазначимо також, що вже 30 років поспіль ніхто не наважився докорінно реформувати систему реєстрації місця проживання. Натомість, оскільки прописка давно вже мало про що свідчить, морально застаріла й не дає уявлення про мобільність населення, від неї намагаються повідв’язувати все, що можна — отримання медичної допомоги (для укладання декларації з лікарем реєстрація не потрібна), голосування на місцевих виборах тощо.

До речі, подібна декларативній моделі реєстрації в Україні запроваджена система обліку переселенців із Криму і Донбасу. Ця система, що існує з 2014 року, передбачає, що внутрішньо переміщена особа (ВПО) береться на облік за адресою проживання, яку особа повідомляє до Управління праці та соціального захисту населення без надання жодних підтверджуючих документів. В подальшому за цією адресою ВПО може мати доступ до всього переліку послуг (від школи до реєстрації ФОП).

Хочеться вірити, що ця історія не закінчиться діджиталізацією існуючої неефективної системи прописки, а наступним кроком стане справжня реформа за повідомним принципом. Коли кожна людина зможе легко і просто повідомляти державі фактичне місце проживання й отримувати поблизу необхідні послуги, а з іншого боку — будуть усунуті всі ризики для власників житла (зокрема, буде відв’язана прописка від комунальних послуг, а власники житла зможуть легко знімати з реєстрації тих, хто в їх нерухомості не мешкає, — без необхідності йти до суду тощо).

Для цього важливо, щоб ті, хто ухвалює закони, зрозуміли, що прописка — це не стільки про адміністративну послугу, скільки про свободу пересування й вільний вибір місця проживання. І про всі інші права, які пов’язані з цим вибором.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Законодавство

Проти непритаманних повноважень виступив і сам АМКУ

Опубліковано

on

От

Ми вже писали, що проти надання АМКУ надмірних повноважень виступає бізнес.

Тепер і Антимонопольний комітет України звернувся до авторів проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України» № 5431 з проханням розглянути для подальшого внесення на розгляд парламенту підготовлені Комітетом пропозиції, а саме:

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

  • виключити з тексту положення, що наділяють Антимонопольний комітет повноваженнями на проведення за рішенням суду перевірок у місцях проживання та інших володіннях фізичних осіб;
  • виключити нові положення щодо викликів для надання пояснень та відповідальності за неявку на виклик для надання пояснень;
  • чітко визначити час, протягом якого дозволяється здійснювати перевірки, заборонити проведення перевірок у нічний час (22.00 – до 6.00);

Читайте також: Рекомендації АМКУ у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не підлягають судовому оскарженню

– доопрацьовати положення щодо права Комітету не розпочинати розгляд справ за заявами, якщо зазначені у ній ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції не відповідають пріоритетам його діяльності;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– вдосконалити норми щодо контролю за концентраціями, доповнити положеннями щодо ненадання дозволів на узгоджені дії, у разі якщо до заявника застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції);

– доповнити нормами, що передбачають механізм вдосконалення порядку примусового стягнення штрафів;

– доопрацювати норми щодо солідарної відповідальності, солідарного понесення субсидіарної відповідальності  щодо сплати накладеного органами Комітету штрафу;

– вдосконалити порядок проведення перевірок, визначити основні процесуальні права й обов’язки сторін, порядок опечатування приміщень, інших володінь, накладення арешту та вилучення майна під час проведення перевірок, визначення доказів (речових, електронних, письмових) та інші положення.

Читайте також: «Поліпшення» Закону про АМКУ можуть сприяти корупції в публічних закупівлях

«Антимонопольний комітет безумовно підтримує реформу конкурентного законодавства, та законопроект № 5431, як її перший етап. Але для надзвичайно важливо, щоб ці процеси відбувалися у відповідності до кращих світових стандартів. Потрібно враховувати думку спільноти та у жодному випадку не порушувати нічиїх прав. Тому ми долучилися до аналізу законопроекту нарівні з іншими зацікавленими сторонами, зокрема – бізнес асоціаціями та міжнародними експертами, з якими у нас вийшов досить продуктивний діалог та обмін думками. Сподіваюся, що розробляючи другий етап реформи конкурентного законодавства, законотворці залучатимуть усі зацікавлені сторони уже на початкових етапах процесу», – зауважила Голова АМКУ Ольга Піщанська.

Читайте також: Господарські суди обмежують надання доказів у справах про оскарження рішень АМКУ

Читати далі

Законодавство

Гарантія в електронному вигляді надається за можливості реєстрації товару на сайті виробника

Опубліковано

on

От

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді» від 1 липня 2021 р. № 1603-IX.

Читайте також: Всеукраїнська інформаційна кампанія із захисту прав споживачів фінпослуг

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Новими ч.ч. 10 – 12 ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорта або будь-якого іншого документа, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника.

У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному веб-сайті виробника в установленому ним порядку.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

На прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному веб-сайті виробника та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів.

Читайте також: Судовий збір у справах захисту прав споживачів

На вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.

Нагадаємо, України вийшла з Угоди держав – учасниць СНД в галузі захисту прав споживачів.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link