Вищий антикорупційний суд допоміг визначитися з охороною судів | LexInform - Правові новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Вищий антикорупційний суд допоміг визначитися з охороною судів

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про судоустрій і статус суддів” у зв’язку з прийняттям Закону України “Про Вищий антикорупційний суд”» від 12 липня 2018 р. № 2509-VIII.

Змін внесено чимало.

До критеріїв, за якими розподіляються справи між суддями (ч. 5 ст. 15 Закону) додано ще один:

«У судах, місцезнаходженням яких є декілька населених пунктів, при розподілі справ враховується розташування робочих місць суддів у відповідних населених пунктах, а також критерії, встановлені законом для визначення юрисдикції суду» (тут і далі виділ. – ред.).

Частини 4-7 статті 31 (види і склад вищих спеціалізованих судів) замінено шістьма новими частинами, якими, зокрема, уточнено, що: апеляційна палата вищого спеціалізованого суду діє у його складі на засадах інституційної, організаційної, кадрової та фінансової автономії.

Також визначено повноваження голови апеляційної палати, які раніше не регламентувалися. Згідно з новою частиною 7 Закону, голова:

  1. здійснює повноваження, передбачені пунктами 1 – 3 частини шостої цієї статті;
  2. представляє апеляційну палату з питань її діяльності перед органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;
  3. інформує збори суддів вищого спеціалізованого суду та Верховний Суд про результати узагальнення судової практики;
  4. сприяє виконанню вимог щодо підтримання кваліфікації суддів палати, підвищення їхнього професійного рівня;
  5. контролює ефективність діяльності самостійного структурного підрозділу, що здійснює організаційне забезпечення роботи апеляційної палати, вносить пропозиції про призначення на посаду керівника цього підрозділу та погоджує його звільнення з посади, вносить подання про заохочення або накладення на нього дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства, погоджує проект положення про такий структурний підрозділ та зміни до цього положення;
  6. погоджує проект кошторису вищого спеціалізованого суду в частині фінансування діяльності апеляційної палати, а також погоджує використання бюджетних коштів, передбачених на утримання апеляційної палати;
  7. повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та Державну судову адміністрацію України, а також через веб-портал судової влади про вакантні посади суддів у суді у триденний строк з дня їх утворення;
  8. здійснює інші повноваження, визначені законом.

У новій редакції викладено статтю 74 (проведення спеціальної перевірки щодо кандидата на посаду судді).

Відтепер, у разі проведення перевірки відомостей шляхом безпосереднього доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, запити до відповідних органів не надсилаються.

Вилучено положення про те, що в разі одержання інформації, що може свідчити про невідповідність кандидата на посаду судді установленим вимогам, ВККС розглядає її на своєму засіданні із запрошенням такого кандидата. Кандидат на посаду судді має право ознайомитися з цією інформацією, надати відповідні пояснення, спростувати та заперечити її.

Але найбільше нового нормативного матеріалу, внесеного Законом № 2509-VIII, не пов’язано із  Законом “Про Вищий антикорупційний суд”, а присвячено охороні судів – проблемі, яка цього року не раз ставала предметом суспільної уваги і конфліктів у верхніх шарах владної атмосфери.

Статтю 160 Закону «Про судоустрій і статус суддів» (Забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах) замінено цілою новою  главою 4 (Служба судової охорони), в якій, зокрема, визначено, що:

  • служба судової охорони підзвітна Вищій раді правосуддя та підконтрольна Державній судовій адміністрації України (ч. 2 ст. 161),
  • центральний орган управління Служби судової охорони є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України (ч. 5 ст. 161),
  • службі судової охорони та її співробітникам для здійснення покладених на них повноважень надається право (ст. 162): від осіб, які входять до приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, вимагати пред’явлення документа, що посвідчує особу (п. 1 ч. 2); здійснювати поверхневу перевірку осіб, які входять до приміщень суду (п. 2 ч.); не допускати громадян до окремих приміщень суду, … тимчасово обмежувати фактичне володіння річчю (п. 4 ч. 2); застосовувати зброю, заходи фізичного впливу та спеціальні засоби в порядку та випадках, визначених законами України “Про Національну поліцію” та “Про охоронну діяльність” (п. 10 ч. 2).

Встановлені також спеціальні звання від рядового до генерала Служби судової охорони, строки вислуги та стандарти соціального забезпечення працівників Служби.

Леонід Лазебний,
журналіст

Законодавство

5 днів для прийняття лічильника на абонентський облік

Опубліковано

on

От

Набрав чинності наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік» від 12 жовтня 2018 р. № 270.

Порядок поширюється на відносини між:

  • операторами зовнішніх інженерних мереж;
  • виконавцями комунальних послуг;
  • визначеними власниками будівлі особами, що здійснюють розподіл між споживачами обсягів комунальної послуги;
  • власниками будівель та окремих приміщень у ній щодо прийнятих / не прийнятих на абонентський облік приладів обліку, що встановлюються після набрання чинності Законом «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Вузол комерційного обліку приймається на абонентський облік оператором зовнішніх інженерних мереж безпосередньо, чи разом з виконавцем відповідної комунальної послуги (якщо оператор не є виконавцем) протягом 14 календарних днів з дня встановлення або дня отримання, одним з них, звернення від власника (співвласників) будівлі.

У разі встановлення вузла обліку власником будівлі самостійно, у заяві про прийняття вузла на облік зазначається:

  • найменування юридичної особи або ПІБ особи, яка є власником (представником співвласників) будівлі;
  • поштова адреса власника або представника власника / співвласників;
  • спосіб отримання повідомлень заявником (наприклад е-пошта);
  • місцезнаходження будівлі, у якій встановлено вузол;

Серед додатків до заяви мають бути:

  • підтвердження права власності на будівлю (крім багатоквартирних будинків);
  • копія проектної документації на встановлення вузла обліку;
  • копія декларації про відповідність засобу вимірювальної техніки;
  • копія супровідної документації до засобу вимірювальної техніки;
  • копія акта приймання-передавання робіт із встановлення вузла комерційного обліку.

Дата і час огляду та опломбування вузла обліку призначається протягом 5 календарних днів з дня тримання заяви. У разі подання заяви до виконавця – не оператора, вона не пізніше дня, наступного за днем отримання такої заяви, передається оператору.

Огляд і опломбування вузла комерційного обліку проводить представник оператора зовнішніх інженерних мереж у присутності власників будівлі або їхнього представника, а також представника виконавця відповідної послуги (у разі якщо оператор не є таким виконавцем), чи без них, якщо вони були належно повідомлені та доступ до вузла є безперешкодним.

Представник виконує опломбування вузла та повинен скласти акт про прийняття вузла на абонентський облік, який підписується у 2 примірниках представником оператора зовнішніх мереж,  присутніми представниками виконавця відповідної послуги та власником (співвласниками) будівлі або представником.

Ці особи маються право додати до акта свої письмові зауваження, що в акті має бути зафіксовано.

Також зазначаються дата опломбування та початкові показання приладів обліку.

Подібна процедура застосовується і до прийняття на облік вузла розподільного обліку.

Читати далі

Законодавство

У санаторній школі навчальний процес узгоджуватимуть з лікуванням

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про санаторну школу» від 21 листопада 2018 р. № 1026

Згідно з Положенням санаторна школа є закладом загальної середньої освіти як державного, комунального, так і приватного чи корпоративного статусу з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування. В санаторній школі забезпечується здобуття освіти та відновлення і зміцнення здоров’я учнів з наданням їм медичної допомоги.

Здобуття освіти та отримання медичної допомоги в таких школах здійснюється безоплатно за рахунок державного та місцевих бюджетів, коштів засновників, інших джерел, не заборонених законодавством.

У школі можуть бути утворені структурні підрозділи, у тому числі філії, дошкільні групи, інтернати з частковим або повним утриманням учнів.

Також для проведення уроків з трудового навчання та здійснення профорієнтації можуть створюватися навчально-виробничі майстерні, навчально-дослідні ділянки тощо.

Положенням передбачено організаційні особливості навчання дітей з психоневрологічними захворюваннями, хворих на сколіоз, тощо.

Зокрема, для дітей з ураженою психічною системою організація освітнього процесу трудового навчання погоджується  з лікарем-психіатром та за рішенням педагогічної ради санаторної школи, процеси, пов’язані із статичним напруженням, заміняються іншими видами діяльності за умови збереження змісту навчальної програми.

Докладніше про санаторну школу можна  прочитати в нашій попередній публікації.

Читати далі

Законодавство

Використання ПЗ на фондовому ринку – з дотриманням законодавства про санкції

Опубліковано

on

От

Вступило в силу рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Змін до Вимог до програмних продуктів, які використовуються на фондовому ринку, та програмного забезпечення автоматизованих, інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем, призначених для здійснення професійної діяльності на фондовому ринку, депозитарної діяльності Центрального депозитарію цінних паперів» від 9 жовтня 2018 р. № 708.

Новими абзацами 12 – 14 п. 3 розділу І встановлено, що використання програмного продукту на фондовому ринку здійснюється безпосередньо професійними учасниками, Центральним депозитарієм (далі – суб’єкти) та клієнтами цих суб’єктів у випадках наданням послуг під час здійснення суб’єктами професійної чи депозитарної діяльності.

Визначення спеціалізованого програмного продукту тепер поширюється на програмні продукти для комп’ютерів та інших пристроїв, а також на програмні засоби у формі відокремлених програм, у формі комплексних та розподілених автоматизованих систем, у формі веб- сайтів та застосунків.

Новим п. 3 розділу IV вказали, що у разі власної розробки або розробки на замовлення програмного продукту суб’єктами, зміни до продукту розробляються на підставі змін до технічного завдання на цей продукт та відображаються в експлуатаційній документації. Зміни до програмного продукту, який придбано або отримано у користування, вносяться у порядку супроводження такого продукту та повинні мати супроводжувальну документацію (актуалізовану експлуатаційну документацію або зміни та доповнення до неї у вигляді окремих документів).

За новою редакцією п. 4. розділу V при створенні як програмного забезпечення інформаційно–телекомунікаційних систем, так і самої системи суб’єктів, програмні засоби мають використовуватись на правових підставах із дотриманням майнових та авторських прав, а також законодавства про санкції.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв`язку з прийняттям Закону України «Про Вищий антикорупційний суд»
||
№ Документа: 2509-VIII
Дата прийняття: 12.07.2018
Дата набрання чинності: 05.08.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.