Connect with us

Законодавство

Зміни в складі і керівництві Науково-консультативної та методичної ради з проблем судової експертизи

Міністерство юстиції України наказом №24/5 (зареєстровано в Мінюсті 9 січня 2018 р. за № 32/31484) затвердило зміни до Положення про науково-консультативну та методичну раду з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України.

В новій редакції викладено Розділ ІІІ. Структура і склад НКМР.

Зміни торкнулися особи керівника Президії НКМР, яким залишається курівник структурного підрозділу Міністерства юстиції, але не того, «здійснює експертне забезпечення правосуддя», а того, «на який покладено виконання завдань щодо нормативно-правового та науково-етодичного забезпечення судово-експертної діяльності».

Раніше до складу секції могли бути включені також «провідні фахівці інших центральних органів виконавчої влади, які беруть участь у спільних наукових розробках», що за нинішньою редакцією Розділу ІІІ «можуть залучатися фахівці центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких належать державні спеціалізовані установи, а також фахівці наукових установ і навчальних закладів інших державних органів».

Законодавство

В разі банкрутства через бойові дії винагорода арбітражному керуючому не авансуватиметеся

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства щодо застосування процедур банкрутства у період дії воєнного стану» № 7442.

«Законопроектом передбачено, що справу про банкрутство може бути відкрито за заявою боржника, якщо проведення бойових дій призвело до його неплатоспроможності, без здійснення авансування винагороди арбітражному керуючому на депозитний рахунок суду. При цьому боржник має укласти угоду з арбітражним керуючим про виконання останнім повноважень у справі про банкрутство (неплатоспроможність) до її закриття з оплатою винагороди арбітражного керуючого на умовах, визначених такою угодою», – прокоментував директор Департаменту з питань банкрутства Міністерства юстиції України Владислав Філатов.

Читайте також: Перебіг строку для прийняття спадщини зупиняється на час воєнного стану, але не більше ніж на чотири місяці

Передбачено також компенсаторні та додаткові механізми, які дадуть змогу більш ефективно застосовувати судові процедури банкрутства, зокрема щодо часу розгляду справи і розміру отриманих кредиторами коштів. Наприклад, вводиться інструмент отримання арбітражним керуючим необхідної інформації – запит арбітражного керуючого, забезпечується накладення арешту для забезпечення вимог кредиторів.

Читати далі

Законодавство

Тарифи на залізничні вантажоперевезення підвищено на 70%

Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги» від 22 червня 2022 р. № 441, яким підвищено на 70% тарифи на вантажні перевезення.

Читайте також: Пальне за зовнішньоекономічними договорами закуповуватиме Укрзалізниця

«Міністерство інфраструктури підтримало пропозицію залізничників провести індексацію тарифів, підвищивши їх на 70% на всі групи вантажів. Цей крок продиктований падінням об’ємів вантажоперевезень, спровокованим повномасштабним вторгненням росії, здорожчанням паливно-мастильних матеріалів та зростаючою потребою УЗ в фінансових ресурсах на відновлення зруйнованої агресором інфраструктури» – зауважив Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков, додавши, що незважаючи на підвищення, тарифи на вантажоперевезення залишаться нижчими, ніж в перевізників держав-членів ЄС.

Читати далі

Законодавство

Новий порядок закупівель в умовах воєнного стану

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 і від 28 лютого 2022 р. № 169» від 24 червня 2022 р. № 723.

Як зауважили у Міністерстві економіки, постанова змінює порядок закупівель в умовах воєнного стану, запроваджуючи обов’язковість використання електронної системи закупівель шляхом застосування порядку проведення спрощених закупівель, визначеного Законом України «Про публічні закупівлі», та/або електронного каталогу, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», для закупівель, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн.

Водночас конкретизовано способи здійснення відповідних закупівель в умовах воєнного стану у залежності від різновиду замовників.

При цьому Мінекономіки звернуло увагу на низку відмінностей щодо застосування спрощеної закупівлі та електронного каталогу згідно з постановою № 169.

Читайте також: Заборону переміщення товарів поширено на всі тимчасово окуповані території

По-перше, закупівлі із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель та/або електронних каталогів, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. гривень, здійснюються без граничних обмежень щодо очікуваної вартості предмета закупівлі.

По-друге, у разі, коли у профілі товару електронного каталогу розміщено дві або більше пропозиції товару від постачальників, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників, якщо вартість товару дорівнює або перевищує 200 тис. гривень.

По-третє, зміни, внесені до постанови № 169, містять перелік виключень, що дозволяє за потреби у разі наявності особливих обставин здійснити закупівлю без застосування спрощеної закупівлі та/або електронного каталогу.

Замовники, здійснюючи закупівлі без використання електронної системи закупівель, мають дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та запобігання корупційним діям і зловживанням.

Поряд з цим змінами визначено, що під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 пункту 1 постанови № 169, без використання електронної системи закупівель за умови, що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник/державний замовник в електронній системі закупівель оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.