Connect with us

Порятунок у Польщі

Для працевлаштування біженця з України досить повідомлення – закон уже діє

Опубліковано

Для працевлаштування біженця, який легально проживає в Польщі, роботодавцю достатньо повідомити повітове управління праці через телеінформаційну систему praca.gov.pl, протягом 14 днів після початку роботи громадянина України. – Передбачено в законі, який у суботу 12 березня 2022 року нарешті був затверджений Сеймом. Громадяни України матимуть право, зокрема, отримувати допомогу на дитину та кошти на забезпечення сім’ї.

У суботу Сейм ухвалив декілька поправок для Сенату до Закону про допомогу громадянам України. Закон був швидко підписаний Президентом і опублікований у Віснику законодавства.

Читайте також: МОН Польщі: Українські біженці можуть навчатися та працювати в Польщі

Робота для громадян України та статус безробітного

Відповідно до Закону громадянин України має право працювати на території Республіки Польща протягом періоду перебування відповідно до чинного законодавства, якщо:

  • його перебування на території Республіки Польща вважається законним на підставі ст. 2 пункту 1 або
  • він є громадянином України, який на законних підставах проживає на території Республіки Польща,
  • суб’єкт, який доручає виконання роботи, повідомляє протягом 14 днів з дня початку роботи громадянином України повітове управління праці за місцезнаходженням або місцем проживання суб’єкта про те, що він доручив виконання робіт.

Юридичні послуги для іноземців – найважливіші нормативно-правові акти:

У повідомленні суб’єкт, який доручає виконання роботи громадянину України, зазначає:

  • відомості про суб’єкта, який доручає роботу громадянину України: ім’я або ім’я (імена) та прізвище, адреса місцезнаходження чи місця проживання, номер телефону чи адреси електронної пошти ділового характеру, ідентифікаційний номер NIP та REGON – якщо суб’єкт провадить підприємницьку діяльність, або номер PESEL – для фізичної особи, номер запису в реєстрі суб’єктів, що здійснюють агентства з працевлаштування, якщо суб’єкт доручає роботу громадянину України, який керує агентством зайнятості, що надає послуги з тимчасової роботи, символ ПКД та опис діяльності, пов’язаної з роботою громадян України;
  • персональні дані громадянина України: ім’я (імена) та прізвище, дата народження, стать, громадянство, тип, номер і серія проїзного або іншого документа, що підтверджує або дозволяє встановити особу та країну, в якому видано цей документ, номер PESEL – якщо виданий;
  • вид договору між суб’єктом, який доручає виконання роботи, та громадянином України;
  • посада або вид виконуваної роботи.

Законом запроваджується норма, яка дозволяє громадянам України, перебування яких визнано легальним, доступ до польського ринку праці. Для того, щоб скористатися цим рішенням, суб’єкт, який доручає виконання роботи громадянину України, зобов’язаний протягом 14 днів з дня початку роботи повідомити про це компетентне бюро праці через телеінформаційну систему praca.gov.pl. Невиконання вищезазначеного умови означає, що ви не можете працювати без дозволу на роботу. Цей регламент має на меті полегшити працевлаштування громадянам України, які мігрували у зв’язку зі збройним конфліктом, і водночас надає інструменти для моніторингу ситуації на місцевих ринках праці, – читаємо в пояснювальній записці до проекту.

Міністр праці надасть доступ до цих даних через телекомунікаційну систему:

  • Фонду соціального страхування сільського господарства,
  • Національній інспекції праці,
  • Прикордонній службі,
  • Закладу соціального страхування –

в обсязі, необхідному для виконання їхніх завдань.

Крім того, громадянин України зможе зареєструватися та бути визнаним безробітним або таким, що шукає роботу, зазначену у ст. 2 пункт 1 п. 2 або п. 22 Закону від 20 квітня 2004 р. про сприяння зайнятості та установи ринку праці (Вісник законодавства від 2021 р., ст. 1100 зі змінами). Однак умова, встановлена ​​ст. 2 пункт 1 бал 2 літ. б Закону про сприяння зайнятості та інститутам ринку праці (тобто до 60 років – жінка або до 65 – чоловік).

Законом також передбачено, що  міністр, відповідальний за працю, зможе визначати нормативно кількість громадян України, яким певний суб’єкт зможе доручити виконання роботи, яка визначатиметься відповідно до кількості громадян України та інших осіб, яким доручено виконання роботи цим суб’єктом, «з урахуванням міркувань державної безпеки та громадського порядку, захисту місцевих ринків праці та принципу взаємодоповнюваності працевлаштування іноземців по відношенню до польських громадян».

Читайте також: Чи потрібно подавати заяви про надання статусу біженця? Юристи радять українцям почекати

Закон також дозволяє Волонтерському Трудовому Корпусу виконувати завдання, зазначені в Законі від 20 квітня 2004 року про сприяння зайнятості та установи ринку, на користь громадян України віком від 15 до 25 років.

Право на пільги в разі легального проживання в Польщі

Відповідно до цього Закону громадянин України, який проживає на території Республіки Польща, перебування якого на території Республіки Польща вважається законним, має право на:

  • сімейні виплати, зазначені в Законі від 28 листопада 2003 р. про сімейні виплати (Вісник законодавства від 2020 р., ст. 111 та 2021 р., ст. 1162, 1981, 2105 і 2270),
  • допомогу по догляду за дитиною, зазначену в Законі від 11 лютого 2016 р. про державну допомогу у вихованні дітей (Вісник законодавства від 2019 р., ст. 2407 та 2021 р., ст. 1162, 1981 і 2270), якщо діти перебувають на території республіки Польща,
  • підйомні, про які йдеться в нормативних актах, виданих на підставі ст. 187а Закону від 9 червня 2011 р. про підтримку сім’ї та системи прийомного піклування (Вісник законодавства від 2022 р., ст. 447), якщо особа проживає з дітьми на території Республіки Польща,
  • сімейний капітал, про який йдеться в Законі від 17 листопада 2021 року про сімейний капітал (Вісник законодавства, ст. 2270), якщо сім’я проживає зі своїми дітьми на території Республіки Польща,
  • співфінансування зменшення батьківського внеску за перебування дитини в яслах, дитячому клубі або з денним опікуном, зазначеного в Законі від 4 лютого 2011 року про догляд за дітьми до 3 років (Вісник законодавства 2021 р., п. 75, 952 та 2270),
  • відповідно на умовах та в порядку, визначених цими положеннями, за винятком умови наявності посвідки на проживання з приміткою «доступ на ринок праці».

При встановленні права на сімейну допомогу залежно від критеріїв доходу, при визначенні доходу сім’ї на одну особу не враховується член сім’ї, який за декларацією особи, яка звертається за цими виплатами, не перебуває в території Республіки Польща.

Право на пільги визначатиметься з дати в’їзду на територію Республіки Польща, якщо заява на ці пільги подана протягом 2 місяців від дати в’їзду на територію Польщі. Якщо заява подана після цієї дати, право на допомогу на дитину визначається починаючи з місяця, в якому було подано заяву.

Читайте також: Спеціальний закон не для всіх біженців з України, і поки не ясно як він працюватиме

Крім того, вихователі дитини, яка є громадянином України, буде фінансуватися з державного бюджету. З іншого боку, громадянин України, який перебуває в нашій державі на законних підставах, зможе отримувати грошову та безготівкову допомогу на умовах та згідно з положеннями Закону про соціальну допомогу від 12 березня 2004 року.

Компетенцію надавати пільги має комуна за місцем проживання особи, яка звертається за такими пільгами.

Допомога особам з інвалідністю

Закон також передбачає можливість виділення коштів з Державного фонду реабілітації інвалідів, зазначених у ст. 47 Закону від 27 серпня 1997 року про професійну та соціальну реабілітацію та працевлаштування інвалідів (Вісник законодавства від 2021 року, ст. 573 і 1981), за діяльність, спрямовану на громадян України, перебування яких на території Республіки Польща вважається бути законним, на основі програм, затверджених Наглядовою радою Державного фонду реабілітації інвалідів (проект статті 16). Ці кошти будуть спрямовані громадянам України з інвалідністю за правилами, визначеними програмами, затвердженими Наглядовою радою.

Також кошти Солідарного Фонду, зазначені у ст. 6 Закону від 23 жовтня 2018 року «Про Фонд солідарності» (Вісник законодавства від 2020 року, ст. 1787), можуть бути виділені на виконання програм, зазначених у ст. 7 ч. 1 і ч. 5 цього Закону, адресований громадянам України, перебування яких на території Республіки Польща вважається законним. Ці кошти будуть спрямовані громадянам України з інвалідністю за правилами, визначеними програмами, які фінансуються Солідарним Фондом (ст. 33 проекту).

Уряд припускає, що проект закону набере чинності з дня його оприлюднення, починаючи з 24 лютого 2022 року, за двома винятками, які набудуть чинності з дня, наступного за днем ​​його оприлюднення, та 27 березня.


Посилання в тексті статті можуть напряму вказувати на відповідні документи в програмі LEX. Щоб переглянути ці документи, необхідно увійти в програму. Доступ до вмісту документів у програмі LEX залежить від наявних ліцензій.

Текст польською на Powiadomienie wystarczy do zatrudnienia uchodźcy z Ukrainy – ustawa już obowiązuje

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.