Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

МВС має 1 місяць для відповіді заявнику

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Порядку роботи телефонної «гарячої лінії» Міністерства внутрішніх справ України» від 29 січня 2019 р. № 67.

Для розгляду звернень громадян, які надходять на телефонну «гарячу лінію» Міністерства внутрішніх справ, МВС взаємодіятиме з Національною гвардією та центральними органами влади, діяльність яких координується Міністром внутрішніх справ.

Функціонування «гарячої лінії» забезпечує Управління моніторингу дотримання прав людини МВС.

Працівники «гарячої лінії», приймають звернення за єдиним коротким номером 1536.

Кожному зверненню автоматично присвоюватиметься індивідуальний номер засобами єдиної інформаційної системи МВС та заводиться електронна реєстраційна картка. У цій картці має бути зазначено ПІБ заявника, контактний номер телефону, місце проживання чи знаходження заявника, суть порушеного питання, е-пошта чи інші засоби зв’язку, куди може бути надіслана відповідь. Анонімні звернення не підлягатимуть розгляду.

Щодо звернення довідково-консультативного характеру працівники, які забезпечують діяльність «гарячої лінії», можуть усно надавати необхідні роз’яснення чи довідкову інформацію.

У разі застосування заявником ненормативної лексики чи інших образливих всловів (наприклад щодо розпалювання расової ворожнечі), працівники «гарячої лінії» в праві припинити спілкування з такою особою та заблокувати подальшого приймання звернень від нього.

Картки звернення у день їх реєстрації надсилатимуться працівниками «гарячої лінії» до Управління документування службової діяльності МВС.

У разі надходження звернень про надзвичайні ситуації, кримінальні правопорушення, тощо, працівник «гарячої лінії» негайно передає картку до Департаменту організаційно-апаратної роботи Міністерства внутрішніх справ України (далі – ДОАР) для доповіді керівництву МВС.

Картки зі зверненнями, де питання не належать до компетенції структурних підрозділів апарату МВС, мають передаватись іншому органу виконавчої влади протягом 5 днів із повідомленням про це заявника.

Загальний строк розгляду звернення і вирішення питання – не більше 30 днів з дня надходження. Не більше 15 днів розглядатимуть звернення, що не потребують додаткового вивчення. Крайнім строком вирішення питання є 45 днів, якщо для цього органи державної влади мають отримати додаткову інформацію.

Після інформування заявника за результатами розгляду звернення, інформація про це вноситься до інформсистеми МВС разом з електронною копією листа, надісланого заявнику.

У разі повідомлення заявником про незадовільний результат розгляду питання, працівник «гарячої ліні» реєструє звернення у системі з позначкою «Повторно».

Законодавство

Товар з недостовірними даними вилучатимуть з продажу за два дні

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав споживачів» від 21 травня 2019 р. № 10315.

Передбачається виключити п. 2 ч. 1 ст. 39 Господарського кодексу України, відповідно до якого споживачі під час придбання, замовлення або використання товарів мають право, зокрема, на гарантований рівень споживання.

Також пропонується в абз. 1 ч. 1 ст. 15 Закону «Про захист прав споживачів» вказати, що споживач має право на одержання, зокрема, повної інформації про продукт, а не лише її певної частини.

Якщо виробник чи продавець виявить недостовірні дані про продукцію, то такий продукт необхідно буде вилучити з продажу протягом 2 робочих днів, а не за тиждень як нині (п. 6-1 ч. 1 ст. 15).

Серед інформації про продукт, пропонується вказувати дані безпосереднього місця виробництва товару (п. 12 ч. 1 ст. 15).

У новій редакції викладено абз. 5 ч. 3 ст. 15 – поруч із ціною за упаковку одного товару (наприклад пляшка молока) необхідно буде зазначати вартість такого товару за одиницю вимірювання у кілограмах чи літрах.

Читати далі

Законодавство

Правила адвокатської етики не мають поширюватися на приватне життя

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо забезпечення прав адвокатів у дисциплінарних провадженнях» від 16 травня 2019 р. № 10299.

Пропонується уточнити ч. 1 ст. 34 Закону положенням, що адвоката можна притягнути до дисциплінарної відповідальності за вчинення ним проступку лише у разі, якщо правила адвокатської етики порушені безпосередньо під час здійснення адвокатської діяльності.

За пропонованою редакцією ч. 1 ст. 41 рішення про позбавлення адвоката права на заняття адвокатською діяльністю з наступним виключенням з Єдиного реєстру адвокатів може буде прийнято лише двома третинами голосів від загального складу дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.

Чинне положення  вимагає простої більшості для прийняття такого рішення.

У разі оскарження рішення у дисциплінарній справі до суду, його дія зупиняється (ч. 1 ст. 42). Нині ж оскарження не впливає на чинність прийнятого рішення.

Читати далі

Законодавство

Держрибагентство не вестиме облік виробників консервів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державне агентство рибного господарства України» від 17 квітня 2019 р. № 406.

Серед повноважень Держрибагентства, відтепер немає обліку суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво консервів і пресервів із водних біоресурсів, видання свідоцтв про стабільність і надводний борт судна. Також Агентство не вестиме реєстр гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об’єктів щодо їх технічної експлуатації та використання та не проводитиме атестацію педагогічних працівників закладів I рівня зі сфери управління Держрибагентства (виключено пп. пп. 9, 16, 34, 65 п. 4).

За новою редакцією пп. 37 п. 4 Держрибагентство подаватиме на затвердження Мінагрополітики форму та правила ведення списку осіб суднового екіпажу, суднового і машинного журналів на риболовних суднах, правила пожежної безпеки на суднах флоту рибної промисловості, статут служби на риболовних суднах.

Агентство замість обліку зовнішньоекономічних договорів стосовно рибогосподарської продукції проводитиме моніторинг внутрішнього і зовнішнього ринку рибної продукції та здійснюватиме державне регулювання внутрішнього ринку рибної продукції (нова редакція пп. 48 п. 4).

Пропозиції щодо призначення Урядом Голови Держрибагентства тепер надаватимуться Комісією з питань вищого корпусу державної служби. Раніше для цього вносив відповідне подання Прем’єр-Міністр України за пропозицією Міністра аграрної політики та продовольства. (зміни до п. 10).

Також Комісія надаватиме пропозиції щодо заступників Голови відповідно до внесених змін до п. 13.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку роботи телефонної «гарячої лінії» Міністерства внутрішніх справ України
||
№ Документа: 67
Дата прийняття: 29.01.2019
Дата набрання чинності: 12.03.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 15.02.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 169/33140
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.