Connect with us

Законодавство

Новий закон про колекторські компанії: що змінилося?

Опубліковано

Міністерство юстиції України нагадало, що з 14 липня 2021 р. в повній мірі введено в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості» від 19 березня 2021 р. № 1349-IX, з ухваленням якого з’явилося нове законодавче регулювання роботи колекторських компаній.

Читайте також: 24 000 грн за реєстрацію колекторської компанії

Зокрема було впроваджено низку змін:

  • заборону працювати поза реєстром колекторських компаній, який ведеться Національним банком України;
  • нові способи взаємодії зі споживачем.

Наприклад, взаємодія кредитодавця/колекторської компанії зі споживачем при врегулюванні простроченої заборгованості може відбуватись виключно шляхом:

  • безпосередньої взаємодії (телефонні та відеопереговори);
  • особисті зустрічі з 9 до 19 години за умови наявності попередньої згоди особи, з якою здійснюється взаємодія, про таку зустріч, отриманої під час телефонної розмови);
  • надсилання текстових, голосових та інших повідомлень через засоби телекомунікації;
  • надсилання поштових відправлень за місцем проживання або перебування або за місцем роботи фізичної особи із позначкою «Вручити особисто».

Читайте також: Колекторами можуть працювати тільки перевірені люди

Під час першого контакту зі споживачем колектор зобов’язаний повідомити власне ім’я, назву компанії, яку представляє, контакти для зв’язку, правову підставу взаємодії, розмір боргу та неустойки за прострочення.

Читайте також: НБУ застосовуватиме п’ять заходів впливу на колекторські компанії

Встановлюються правила етичної поведінки колекторів, зокрема колекторським компаніям забороняється:

  • здійснювати дії, що посягають на особисту гідність, права, свободи та власність споживача, його близьких осіб, використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні дії стосовно зазначених осіб;
  • вводити споживача та його близьких осіб в оману, у тому числі відносно: розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків, які настануть для споживача та таких осіб у випадку невиконання умов договору; передачі питання про погашення простроченої заборгованості на розгляд суду, можливості застосування до боржника заходів адміністративного і кримінального переслідування тощо;
  • з власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем, його близькими особами більше двох разів на добу (крім випадків додаткової взаємодії за їхньою власною ініціативою) та у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення споживачу чи іншим особам;
  • використовувати функцію автоматичного додзвону до споживача протягом більше ніж 30 хвилин на добу;
  • будь-яким чином повідомляти третіх осіб – осіб, які не є сторонами договору, про заборгованість споживача або здійснювати взаємодію з третіми особами;
  • вимагати від близьких осіб чи роботодавця споживача прийняти на себе зобов’язання стосовно простроченої заборгованості;
  • вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб;
  • вимагати погашення заборгованості у інший спосіб, ніж це передбачено законом або договором тощо.

Нагадаємо, колекторські компанії мають зареєструватись до 13 серпня.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.